Hei, !
Sain kasattua printin ja sehän läksi toimii heti, kunhan ensin olin kääntänyt input kelan toisin päin, tai periaatteessa tapitukset oikeisiin päihin kelaa.
Kuuntelin oh7vhf majakkaa 144.433 mhz CW:lä takakeilasta tuli kohinasta ilman näyttämää, preamp päällä S:5 maximi,
kukas muistaa vahvistus kertoimen minulta on päässyt unohtumaan vastaako tuo s:5 10dB:ä,
Oli miten oli G2 jännite piti vetää 12vdc minulla on siinä 50 Kilo ohmin trimmeri ja kiinteät vastukset heittetty mäjelle.
Niin ja sorsan 27 ohmin vastuksen korvasin 33 ohmin vastuksella liekkö edes kovin griittinen.
73 De Eikka OH7KNM
Terve,
Samanlaisia tuloksia oli mullakin. Toistin nousi kohinasta S5 lukemiin ja tuli puhtaasti. En tiedä sitten paljonko desibelejä vaaditaan ensin että näyttää sen S1. Sen jälkeenhän sitä voi sitten varmaan jollain logiikalla laskea eteenpäin. Hyvin tuntuu jokatapauksessa toimivan.
Tapitukset näkyy olevan tuon kuvan perusteella samalla tavalla kuin minullakin.
Minulla on siinä 10k trimmeri noin puolivälissä ja lisäksi kiinteät vastukset molemmin puolin, siten että yhteensä jännitejaon vastusten summa on noin 22k. Onkohan noissa yksilökohtaisia eroja millä lähtee toimimaan?
Seuraavan version ajattelin rakentaa koteloon asianmukaisilla liittimillä. RF VOXiakin voisi kokeilla.
73 de Reijo OH7GGX
Nyt on jo oman yksilöni lisäksi todistetusti pari muutakin kasattu samantapaisilla tuloksilla, eli signaali on noussut kohinasta (ilman S näyttämää) sinne S5 paikkeille. Ja ilman kohinaa. Se on mielestäni erittäin hyvä tulos.
Seuraavaksi ajattelin piirrellä uuden version, jossa olisi mukana RF VOX ja releistys jotta preamp voi olla välissä myös lähetyskäytössä. Ennenkuin alan piirtämään, niin haluaisin kuulla mikäli jollain on toiveita releiden ohjauksen suhteen. Itse siis ajattelin käyttää RF VOXia ja syöttää käyttöjännitteen koksia pitkin. Muita vaihtoehtojahan on, että releet vaihtaa tilaa käyttöjännitteen mukaan tai sitten erillinen PTT ja käyttöjännite syöttö. Riippuu montako piuhaa haluaa mastoon vetää. Jos preamp tulee radion päähän, niin silloinhan asialla ei ole niin suurta merkitystä. Onko ehdotuksia ja kiinnostaako sellaiset printit?
Ja jos jollain on kokemuksia 2m soveltuvista piirilevyreleistä, niin sellainen tieto olisi myös erittäin tervetullutta. Koitan pitää hinnan edullisena, joten mitään kalliita RF releitä en tähän ala hommaamaan.
73 de Reijo OH7GGX